zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

SEO oftewel zoekmachine optimalisatie, is een turbulent vakgebied. Het is een continue strijd om de gunst van de informatie-zoeker op internet. Om in beeld te komen als aanbieder op internet, is het zaak hoog te scoren in de zoekmachine van Google. Want hoewel er meerdere zoekmachines zijn die de gezochte informatie kunnen leveren, is de Google zoekmachine verreweg de belangrijkste. We richten ons daarom primair de Google zoekmachine omdat deze het meest wordt gebruikt.

In de loop der jaren heeft Google de diverse ontwikkelingen doorgevoerd. De grote afhankelijkheid van zoekwoorden, is vervangen door een systeem dat naar verschillende factoren kijkt aangaande uw presentatie en aanwezigheid op het web. Google waardeert positief:

• unieke en waardevolle content op uw website
• wanneer uw deskundigheid wordt bevestigd door social media activiteit
• content die volgens bepaalde regels is opgebouwd
• een website die responsive is en dus goed gelezen kan worden op een smartphone

Zelf doen of uitbesteden

U heeft een website of wilt een nieuwe laten ontwikkelen en wilt natuurlijk dat deze aan de hand van de gebruikte zoektermen optimaal wordt gevonden en bovenaan in het resutatenoverzicht van Google komt. Wanneer u zelf aan de slag wilt om beter gevonden te worden, houd dan rekening met het volgende:

SEO is een continu proces, vergelijkbaar met reclame maken voor uw bedrijf met advertenties in de krant of flyers in de brievenbus; zodra u stopt met de activiteiten, loopt de bekendheid terug.

Bij Google is het niet anders: als u stopt met het schrijven in uw blog, of anderszins aandacht naar uw site te trekken, zakt u terug in de bekendheid. Een website waarop niets gebeurt, waar geen vernieuwing is, heeft steeds minder actuele waarde voor Google. Hier ligt voor u dus de schone taak beweging in de brouwerij te houden. Op uw website kunt u hiermee zelf voor verbetering zorgen:

• Gebruik headtags om koppen te maken in de teksten dus H1, H2 gebruiken
• Gebruik binnen de website hyperlinks die naast het menu fungeren om ergens naar toe te gaan
• Gebruik zoveel mogelijk de Tags mogelijkheid binnen artikelen, categorieën en bij foto’s
• Zet bij afbeeldingen consequent de juiste namen in de betreffende velden
• Zorg dat er regelmatig nieuws op de site komt en archiveer ‘oud nieuws’, of vernieuw het
• Spreid de taak om nieuws aan te leveren over meerdere mensen zodat het leuk blijft
• Zet een blog op en verwijs regelmatig naar nieuwe artikelen op de website
• Zet Social Media in

ik wil wel een gesprek

SEO

//]]>